• Delivery Országos kiszállítás, 30.000 Ft felett és egyben 30 kg alatt szállítási díj nélkül!
 
Termékek
Akció
Akció
Kedvencek
Kosár

 

Tájékoztató az Orbico Hungary által forgalmazott Oral-B termékek jótállási folyamatáról

1. Jótállás folyamata

A vásárló jótállási igényét a vásárolt termékhez mellékelt eredeti számlával/nyugtával érvényesítheti. A vásárlást igazoló számlán/nyugtán történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a számla/nyugta érvénytelenségét vonja maga után.

A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik, ettől számítva 24 hónapig érvényes. A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel. A fogyasztó jótállási igényét a vásárlás helyén érvényesítheti. Fogyasztó a Braun/Oral-B márkaszervizekben közvetlenül is érvényesítheti kijavítási igényét. Márkaszervizek elérhetőségei megtalálhatóak a www.service.braun.com weboldalon.

A Napcsillag Kft. (a továbbiakban: Ecofamily) a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

Az Ecofamily a reklamáció rögzítése, a vásárlást igazoló számla/nyugta ellenőrzése után elküldi a készüléket a szakszervízbe (Kisgép Kft. 1136 Budapest, Pannónia U. 23, Tel.: 061/3494955, e-mail: kisgep@kisgep.hu).

A javítás 15 napon belül megtörténik és a szakszervíz elküldi a javított készüléket az Ecofamily felé, amelyhez mellékeli a munkalapot.

Bizonyos esetekben előfordulhat hosszabb javítási határidő, amennyiben nem áll rendelkezésre cserealkatrész a meghibásodott készülék javításához. A szakszervíz a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 5.§ (5.-6.) szerint köteles 8 napon belül cserekészüléket küldeni az Ecofamily felé, amennyiben harmadik alkalommal került javításra a készülék, vagy amennyiben nem javítható 30 napon belül, vagy 15 napon belül kiderült, hogy nem javítható.

Abban az esetben, ha a termék 15 napon belül nem javítható, a szakszervíznek tájékoztatnia kell az Ecofamilyt a javítás időtartamáról, amiről az Ecofamily köteles tájékoztatnia a vevőt.

 

2. Három munkanapon belüli (72 órás csereigény) reklamáció:

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a polgári törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Mindezek alapján a fogyasztó az azonnali cserére akkor jogosult, ha a tartós használatra rendelt termék meghibásodása a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Amennyiben azonban a meghibásodás ellenére a termék rendeltetéseinek megfelelő használatra alkalmas volt (például a hiba az, hogy a talpazat nem egyenletes, nem elég hangos a hangjelzése, kiégett egy LED fényjelző), úgy a vállalkozás jogszerűen veszi át a terméket – a jótállási igény keretében – javításra.

A fentiekből kifolyólag a három napon belüli és azon túli esetekben is szükséges a rendeltetésszerű használat ellenőrzése és annak megfelelően a hivatalos szervizhálózathoz a

hibás termék eljuttatása. (Tehát az ellenőrzés a rendeltetésszerű használatra vonatkozik, amennyiben a készülék működik, de a készüléken jelentéktelen hiba fellelhető, úgy a termék kicserélését a kiskereskedés megtagadhatja és köteles szervizbe küldeni.)

A rendeltetésszerű használatról való meggyőződés lépései:

- Győződjön meg róla, hogy készülék valóban meghibásodott

- Ellenőrizze a tápkábelt, az áramellátást,

- Kapcsolja ki és kapcsolja be újra a készüléket,

- Győződjön meg róla, hogy a készüléket a használati utasításnak megfelelő módon kívánta-e üzemeltetni.

A jótállás nem érvényes az alábbi esetekben:

- Helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, külső kábel szakadás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta rongálódás.

- Szakszerűtlen kezelés, nem rendeltetésszerű környezetben való használat.

- A márkaszervizen kívül végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás.

- Természetes elhasználódás.

- Azon termékek esetében melyekre nincs gyártói jótállás (fogselyem, pótfejek, borotvaszita, tisztítópatron)

72 órán belüli panasz esetén az Ecofamily nyilatkoztatja az egyedi azonosítóval ellátott jegyzőkönyvben a Vásárlót, hogy az cserét kér, vagy elfogadja a javított készüléket.

A termék kivizsgálása után a szakszerviz az Ecofamily által elküldött listán visszajelzi a reklamáció jogos/nem jogos voltát.

Jogos reklamáció esetén, amennyiben a Vevő jegyzőkönyvben kérte a javítást, a szakszerviz 15 munkanapon belül elküldi a javított készüléket az Ecofamilynek. Javíthatatlan/nem gazdaságosan javítható hiba esetén, vagy amennyiben a Vevő cserét kért, a szakszerviz igazolja a listán a csere jogosságát.

-----------------

Amennyiben további jótállással kapcsolatos kérdése lenne, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat a napcsillag@ecofamily.hu vagy +36 20 373 8888 telefonszámon.

Üzletek
Kosár